Important information for students paying fees through Educational Loan


  1. Students paying fees through Educational Loan will get their fees remitted through RTGS by the institution providing them Educational Loan, in the following bank account



  2. Before remitting the fee to the above account, the student must login to his UDRC profile and get the information of the actual amount of his fee and inform the loan providing institution about it, so that there is no discrepancy between the fee amount on UDRC portal and the remitted amount.


  3. After receiving the fee amount in the above account of Lucknow University, the student will login to the UDRC portal and carefully fill in the details like UTR number, date of transfer of funds etc. (which will be provided to them by the loan providing institution) on the UDRC portal and after submitting it, download and print a challan from the portal. The student will submit the original copy of the certified bank statement confirming the receipt of fee from the above bank along with a copy of this challan to the UDRC office. This information will be verified by the university and if found correct, the fee receipt will be issued to the student on the portal.
    शैक्षणिक ऋण (Educational Loan) के माध्यम से शुल्क जमा करने वाले विद्यार्थियों हेतु आवश्यक सूचना


  1. शैक्षणिक ऋण (Educational Loan) के माध्यम से शुल्क जमा करने वाले विद्यार्थी, उन्हें शैक्षणिक ऋण प्रदान करने वाली संस्था से, निम्नांकित बैंक खाता



  2. में अपना शुल्क आरडीएस के माध्यम से प्रेषित कराएँगे। उपरोक्त खाते में शुल्क प्रेषण के पूर्व, विद्यार्थी अपनी यूडीआरसी प्रोफाइल लॉगिन करके, अपनी शुल्क की वास्तविक धनराशि की जानकारी अवश्य प्राप्त कर लें और ऋण प्रदाता संस्था को इससे अवगत करा दें, जिससे शुल्क राशि और प्रेषित राशि में कोई विसंगति न रहे। लखनऊ विश्वविद्यालय के उपरोक्त खाते में शुल्क की धनराशि प्राप्त हो जाने के पश्चात, विद्यार्थी यूडीआरसी पोर्टल पर लॉगिन करेंगे तथा UTR नंबर, धनराशि स्थानांतरण का दिनांक आदि विवरण (जो कि ऋण प्रदाता संस्था द्वारा उन्हें उपलब्ध कराया जाएगा) को यूडीआरसी पोर्टल पर सावधानी पूर्वक भर देंगे और इसे सबमिट करने के पश्चात पोर्टल से एक चालान डाउनलोड करके प्रिंट निकाल लेंगे।


  3. विद्यार्थी उपरोक्त बैंक से शुल्क प्राप्ति की पुष्टि स्वरूप प्रमाणित बैंक स्टेटमेंट की मूल प्रति और इस चालान की प्रति के साथ यूडीआरसी कार्यालय में जमा कर देंगे। विश्वविद्यालय द्वारा इस विवरण का परीक्षण किया जाएगा और इसे सही पाए जाने पर विद्यार्थियों को पोर्टल पर शुल्क रसीद निर्गत कर दी जाएगी।